31. mars 2010

Med cookies & cupcakes til fjells




SÅ mye skal pakkes for noen dager til fjells!!! Puh, men nå har vi snart pakket oss klare, og min datter og jeg har fått pyntet ferdig påskecookiesen og "cupcaken", eller muffins om du vil! Kjøpte gul konditorfarge, for å få de veldig så påskete, og disse vil barna elske.

Påskecookies
ca 30 stk

9 dl hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
200 gr mykt smør
5 dl sukker
2 store egg

Bland sammen mel, bakepulver og vaniljesukker i en bolle. Rør smør og sukker lyst og luftig. Tilsett ett egg av gangen, og rør godt mellom hvert egg. Rør så i melblandingen. Litt av gangen, til en glatt og fin deig. Pakk den inn i plast og la den hvile i minst tre timer i kjøleskapet. Ta ut deigen og kjevle den til en tynn leiv på en melet kjøkkenbenk. Stans ut egg, hjerter, harer eller det du måtte ønske. Jeg brukte hjerte pepperkakeform.
Legg dem på en bakeplate, og stek ved 180 gr i ca 6-8 min. Til de er lett gylne. Avkjøles på rist, og pyntes med melisglasur og ellers hva du måtte ønske!

Velbekomme og glad påske!

2 kommentarer:

swimzy sa...

Åhh disse ser utrolig godt ut:)
Good påske...:)

Unknown sa...

Ja, enig - de ser kjeeempgode ut, Tone!! Vi pleide ha sånne når jeg var liten...nam - barna kommer til å bli helt lyriske!
Må bare si at jeg ELSKER å lese bloggen din! Har hatt så mye å gjöre de siste 2 ukene og ikke hatt tid å gå inn og lese og kose meg med alle de fine bildene dine, men nå er det verste stresset forhåpentligvis over og jeg kan igjen gå inn og kose meg med bloggen :)
Ha en fantastisk påske! kos o klem, Beate