23. juni 2010

Kalkmaling fra Stiltje




Da er vi i full gang med oppussingen av drømmekjøkkenet. Det gamle kjøkkenet og deler av veggene er borte vekk! Og en vegg mot boden er felt, så der blir det vinrom til husbonden! En liten utfordring, da vi fant ut at det var bæring til 2. etg der, men har heldigvis fått ordnet opp i det!

I dag gipses det plater på veggene, og jeg skal bestille fantastisk kalkmaling fra Stiltje. Sjekk nettsiden deres her!
Prøvebokser kom i postkassen etter kun en liten uke, og har testet de på den gamle panelen....
Ble dypt sjokkert når jeg så at fargen var sååå mørk. Men dagen etter da jeg gikk ned for å se på den, hadde malingen tørket,og kalket kommet frem og uttrykket ble mye lysere.
I den delen med ett vindu, skal jeg ha flislim og murpuss, slik at det ser ut som betong, derfor går jeg får den lyse gråfargen i den andre delen med vinduene....

Eller hva synes du?

5 kommentarer:

Cherry Blossom Blog sa...

Ah, dette mååå jo bare bli braaaa!
Gleder meg til å få se resultat! :)
Ha en fiiin dag ♥

signerat 71 sa...

Hej hej,
JAg ser med spänning fram mot nya bilder. Färgerna ser så fina ut.
Kram J

Anna-Malin sa...

så spännande att se resultatet sedan!

Stiltje har de mest underbara saker. Vårt svarta kalkstensgolv har vi beställt därifrån!

kram
anna-malin

Fargerike Dagny sa...

ohlala!! can't wait!!! :)

AC Home sa...

Hei

Jeg googlet kalkmaling og havnet på din blogg:)Skal akkurat til med det samme som du gjør så dette var veldig spennende, johoo
Så får vi se hva resultatet blir hos deg først, har lagt meg som følger og håper det går fint:))

AC