22. apr. 2010

For the Love of God av Damien Hurst

For The Love of God' by Damien Hirst

Jeg vil bare dele dette fasinerende og helt fantastike kunstverket med dere. Denne hodeskallen er totalt dekket med diamanter, og ble solgt til den nette sum av 500 millioner NOK, og jeg er helt sikker på at den pryder ett fantastisk rom. Tenk å ha denne i en monter i stuen da! Waow!

Den engelske kunstneren Damien Hirst, som står bak mesterverket antaes å være verdens rikeste kunstner, og har tidligere hatt utstilling i Norge.

Jeg var innom Secret Society forleden (råeste butikken på Briskeby!), og de har flere fantastiske kunstverk i i butikken. Dette har kunststudent Mats Omland laget, og jeg er sikker på at han må ha hentet noe inspirasjon fra Mr Hurst.... Jeg liker iallefall bildet hans veldig godt, spesielt alle detaljene.....
Tenker, at han skal jeg følge med på...

Hentet nok litt inspirasjon både fra Mr Hurst og "up coming star" Mr Omland til mine egne amatør skallebilder...


Ingen kommentarer: