7. apr. 2010

Lunsj med Kjersti til hverdags

I dag fikk jeg besøk av en tidligere kollega, og venninne - Kjersti. Hun skriver bloggen Kjersti til Hverdag, hvor hun blogger seg igjennom matoppskrifter etter inspirasjon fra filmen Julie&Julia. Hun lager masse spennende og god mat, så jeg var lettere spent på om lunsjen falt i smak. Jeg laget det jeg selv liker best til lunsj - og det er en salat med smaker fra Italia.


Smaker jeg brukte;
Fullkorn pasta
Crispy salat
Ruccola salat
Cherrytomater
Finhakket tørket tomater
Stekt kyllingfillet krydret med origano og rosmarin
Revet buffalo mozarella
Stekte pinjekjerner
Ovnstekt parmaskinke
Basilikumblad

Dressing
1 ss god balsamico
2 ss god olivenolje
salt og pepper
1 fedd hvitløk
1 ts dijon sennep

- helles over dressingen før servering

Har man storfint besøk må man jo ha noe søtt til kaffen, og jeg vet Kjersti elsker sjokolade, derfor ble det en hjemmelaget marengs med Italiensk gelato og revet melkesjokolade på toppen. Mums!


Oppskrift marengs
3 eggehviter skummes til hvite stive topper
200 gr sukker pisk i litt og litt
1 ss kakao

I ovnen på 150 gr i ca 40 min.

Serveres med deilig is, og revet sjokolade. Og selvsagt en kopp (eller tre..) med Nespresso.
Mums!

Ingen kommentarer: