23. apr. 2010

Tar helgen i hagen

Jeg drømmer om grønt gress, og et oliventre så stort som dette!
Denne vakre hagen tilhører det fantastiske hotellet Hotel de Mougins, som jeg hadde gleden av å tilbringe en weekend på for ett par år siden. Det var ett fantastisk sted, som jeg gjerne reiser tilbake til.
Endelige helg, og jeg håper på litt varmere vær.
Her har vi faktisk hatt 6 kuldegrader om natten, så jeg er veldig spent på hvordan det skal gå med mine kjære oliventrær som jeg var og hentet fra hotellet de har bodd på i vinter.


Slik ser de ut etter overvintring på "pottehotell" på Dal. Er det ikke bare helt fantastisk at man kan kjøre dit oliventrærne, ja eller andre trær til overvintring, mot en veldig billig penge.
Jeg bodde tidligere i et sveitserhus med glassveranda, og der stortrivdes oliventrærne. Men her har jeg forsøkt forskjellige rom, og etter en stund inne har de død for meg.
Derfor er jeg superglad for "pottehotellet". Dette burde jo flere gartneri tilby!!

Så jeg tar helgen - i hagen!

Ha en strålende helg!

Ingen kommentarer: